reklama

Štúdium divadla je dobrý životný štýl

Odkedy chodím na VŠMU veľa vecí v živote sa zmenilo. Mnoho ľudí z môjho okolia sa tejto skutočnosti len veľavravne pousmeje, mnoho celkom zjavne ostane zarazených a mnoho sa úprimne poteší. No ešte aj v radoch tých, ktorí sa potešia sa nájde zopár takých, ktorých radosť nie je úprimná. Nechcem tu teraz písať o krivdách. Mojim zámerom je zamyslieť sa nad tým, aké pozitíva a negatíva prináša fakt, že v umeleckej vzdelávacej inštitúcii študujete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Študovať divadlo nie je vôbec ľahké. Nejde o úroveň, ani množstvo. Ide skôr o isté vnútorné vnímanie vecí. V umeleckej škole vládne taký silný individualizmus, že len ťažko si medzi svojimi nájdete priateľov na život a na smrť. Ťažko povedať prečo. Vzťahy na škole sú pekné, no niekedy veľmi sklamú. A zaraz sa všetko opäť dostane do normálnych koľají. Je to ako na rozbúrenom mori. Ľudí v tomto prostredí nemožno nemilovať, no zároveň sa vo vás často prebúdza túžba kreatívnym spôsobom ich uškrtiť, podrezať, vyhodiť z okna, či inak zniesť zo sveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moje pôsobenie na tejto škole sa skutočne dá nazvať životným štýlom. A pritom predsa tak veľmi odlišným od väčšej väčšiny mojich spolužiakov. Vyraďujem zo študentského života všakovaké večierky a žúrky. Aspoň nie s mojimi vysokoškolskými spolužiakmi. Akosi ma to neláka. Večierky a žúrky sú aj u mňa, ale v tlmenejšej podobe s kamarátmi z „predošlého života“ strednej školy, alebo rodného mesta. Ktovie, čím to bude. Možno tým, že energia tejto školy a ľudí nachádzajúcich sa v nej je tak veľmi silná, že keď môžem, s radosťou sa jej vyhnem J. Vôbec to však nie je negatívne Práve naopak. Je to pozitívne. Dokážem tak ventilovať všetko čierne, čo sa vo mne hromadí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ako by som to.... Moje štúdium na divadelnej fakulte je tým najlepším, čo ma v študijnom živote postretlo. Aj keď často nadávam, repcem, kritizujem.... inde si samu seba už ani neviem predstaviť. A moji najbližší ... (tí, ktorí sa skutočne úprimne potešili, keď som im povedala o prijatí na školu,) sú o tom presvedčení ku podivu viac, než ja sama.

Monika Ujlacká

Monika Ujlacká

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tvárim sa ako... alebo som... študentka VŠMU v Bratislave. Vzdelávanie na divadelnej fakulte nie je štúdium, ale životný štýl. Divadlo - je životný štýl.Milujem svojho škrečka, rodinu, kamarátky a priateľa. ... Kde inde sa človek môže odreagovať lepšie, než pri písaní? To je to, čo ma napĺňa. Hoci to niekedy ide veľmi ťažko.. Okrem toho milujem jedine Taliansko a Carlosa (ten je ale Španiel). Niet na svete krajšej krajiny. Raz tam istotne odídem... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu